Oppegård og Teigen gjenvinningsstasjon stengt 25.-26. november

Gjenvinningsstasjonene Oppegård og Teigen holder stengt 25. og 26. november på grunn av kurs og opplæring.
Bølstad gjenvinningsstasjon vil holde åpen som normalt. Adresse: Kongeveien 100, 1407 Vinterbro.

8. november 2022

Ny app fra Follo Ren lansert!

Follo Ren appen er nå blitt lansert for iOS og Android. I appen finner du blant annet ditt adgangsbevis til gjenvinningsstasjonene, tømmevarsel for avfallet ditt hjemme og mye mer.

Last ned Follo Ren appen

Hva finner du i Follo Ren appen?

I Follo Ren appen kan du blant annet se tømmedatoer for din adresse og aktivere tømmevarsling i forkant av tømmedag. Dette er spesielt nyttig hvis du ikke har din avfallsbeholder stående ved veikanten, da vil du få en påminnelse om å trille frem beholderen. Du kan ha tømmevarsling på flere eiendommer hvis det trengs.

I appen finner du også ditt adgangsbevis til gjenvinningsstasjonene. For å få tilgang til en lavere pris ved levering til gjenvinningsstasjonene må du vise frem adgangsbeviset. I appen får du også oversikt over antall kvoter, gjenstående kvoter og historikk på leveringer.
Viktig: Det er den i husstanden som står som mottaker av kommunale avgifter eller tinglyst eier (hvis du bor i borettslag) som må logge inn først. Deretter kan vedkommende dele tilgang til andre medlemmer av husstanden

Via appen kan du melde om feil og mangler direkte til Follo Ren. For eksempel manglende tømming, ødelagt avfallsbeholder, forsøpling på Miljøpunkt og lignende. I tillegg finner du mye annet nyttig informasjon fra Follo Ren i appen.

Hva skjer med Min Renovasjon og MiljøID?

På sikt blir både appen Min Renovasjon (tømmevarsling) og appen MiljøID (adgangsbevis) faset ut og erstattet med Follo Ren appen.

Begge disse appene er produsert av eksterne selskaper som har laget fellesapper for alle aktører i avfallsbransjen. Det har gjort det vanskelig å få til nødvendige tilpasninger og ønskede endringer ut i fra tilbudet til Follo Ren og behovet til innbyggerne i Follo.

I tillegg har flere av våre kunder også hatt problemer med manglende tømmevarsel i appen, uten at leverandøren har klart å rette dette.

Derfor besluttet Follo Ren å utvikle en egen app, slik at vi selv har kontroll på innhold, endringer og feilretting.

Mer informasjon

For mer informasjon om appen, veileder og ofte stilste spørsmål. Klikk her.